07191300367 - 09172030360
انتخاب صفحه

اگر به دنبال بهترین روانپزشک کودک و نوجوان در شیراز هستید پیشنهاد ما به شما دکتر ساره شریعتی رتبه یک بورد تخصصی روانپزشکی با تخصص در زمینه اختلالات عصب روانشناختی کودکان است. دکتر شریعتی در کلینیک سلامت مغز دانا به همراه تیم تخصصی متشکل از روانپزشکان، متخصصین علوم اعصاب و کاردرمانی، تخصص ویژه ای در درمان اختلالات عصب روانشناختی کودکان دارند و بهترین راهکار درمانی را به شما پیشنهاد می دهند.

دکتر ساره شریعتی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) شیراز

  • دکتر ساره شریعتی، رتبه یک بورد تخصصی اعصاب و روان از دانشگاه علوم پزشکی شیراز.
  • تلفن: 07191300367 – 09172030360
  • ایمیل: [email protected]
  • اینستاگرام: danabrain.ir@
  • ساعات کاری 9 صبح الی 9 شب

 

چگونه بفهمم که چه زمان نیاز به روانپزشک کودک در شیراز دارم؟

وقتی کودکان مشکلات رفتاری خاصی را از خود نشان می دهند که خارج از معیار های رفتار عادی است، والدین باید نگران شوند. برخی از علائم هشدار دهنده که ممکن است نشان دهنده مشکلات رفتاری جدی تری باشد عبارتند از:

  • مشکل در مدیریت و طغیان‌های عاطفی – کودکانی که نمی‌توانند خشم، ناامیدی خود را از نظر اجتماعی و سنی کنترل کنند، ممکن است مشکل جدی‌تری داشته باشند. اگر چه برای کودکان پیش دبستانی عادی است که گاه به گاه دچار عصبانیت شوند، کودکان بزرگتر باید کنترل بهتری بر احساسات خود داشته باشند.

  • مشکل در مدیریت تکانه ها – کنترل تکانه باید به آرامی در طول زمان توسعه یابد. همانطور که کودک بزرگتر می شود، مدیریت تکانه ها باید آسان تر شود. کودکانی که نمی توانند بر تکانه های کلامی خود کنترل داشته باشند، ممکن است مشکل رفتاری جدی تری داشته باشند.

  • نظم و انضباط  – طبیعی است که بچه‌ها هر از چند گاهی رفتار نادرست را تکرار کنند تا ببینند والدین چه رفتاری نشان می دهند، اما طبیعی نیست که به این بدرفتاری ادامه دهند.

  • رفتاری که در مدرسه اختلال ایجاد می کند – اگر رفتار فرزند شما باعث عقب افتادن تحصیلی او شود، نشانه مشکل جدی تری است.

  • رفتاری که در تعامل اجتماعی اختلال ایجاد می‌کند – برای بچه‌ها دعوا کردن با همسالان طبیعی است، اما اگر رفتار فرزندتان در توانایی او برای حفظ روابط دوستانه اختلال ایجاد کند، احتمالاً مشکلی است. کودکان باید بتوانند رفتار مناسب سن خود را در محیط های اجتماعی نیز حفظ کنند.

  • آسیب به خود یا صحبت در مورد خودکشی – هر کودکی که سر خود را به زمین می کوبد، خود را میزند، باید توسط روانپزشک ارزیابی شود. همچنین مهم است که در صورت صحبت در مورد خودکشی، یک کودک توسط روانپزشک کودک ارزیابی شود.

  • رفتارهای جنسی که از نظر رشد مناسب نیستند – والدینی که نگران مشکلات رفتار جنسی هستند باید تفاوت بین رشد جنسی طبیعی و غیرطبیعی را بررسی کنند.

آیا درمان توسط روانپزشک کودک در شیراز می تواند به کودک من کمک کند؟

والدین همیشه سعی می کنند بهترین کار را برای سلامت جسمی و روانی فرزندشان انجام دهند. جدا از اینکه تمام تلاش خود را برای کمک به آنها در خوردن غذاهای مناسب، شرکت در فعالیت های بدنی سازنده و داشتن روابط سالم با اعضای خانواده و دوستان انجام می دهید، گاهی اوقات کودکان به کمک های حرفه ای بیشتری نیاز دارند.

در کلینیک سلامت مغز، ما عمیقاً به سلامت هر کودکی که به ما مراجعه می کند اهمیت می‌دهیم. ما تا به حال به هزاران کودک خردسال خدمات رفتاری درمانی ارائه کرده‌ایم. برنامه‌های درمانی ما می‌تواند به فرزند شما کمک کند تغییرات مثبتی ایجاد کند و در زندگی شکوفا شود.

درمان چگونه کار می کند؟

ممکن است از خود بپرسید که مراحل مراجعه به روانپزشک کودک در شیراز و خدمات درمانی ما چیست. در اینجا فرآیند چهار مرحله ای ما برای دریافت درمان مورد نیاز فرزندتان آمده است:

1. موقعیت و نیازهای فرزندتان را درک کنید

اولین قدم ما این است که مشکل را شناسایی کنیم و به ریشه واقعی مشکل (از کجا آمده است) برسیم. ما  هم دیدگاه والدین و هم دیدگاه کودک را در مورد مشکل درک می کنیم تا بتوانیم برداشت های تشخیصی دقیقی داشته باشیم و اهداف واقع بینانه تعیین کنیم. بزرگترین کلید این فرآیند، ایجاد اعتماد است. شما و فرزندتان باید با انجام درمان احساس امنیت و راحتی داشته باشید. ما قول که تمام تلاشمان را برای بهبود و شکوفایی کودک شما انجام دهیم

2. ارزیابی دقیق

ما سعی می کنیم با استفاده از بروزترین فناوری های دنیا زیر نظر متخصصین مرتبط، دقیقترین تشخیص را در مورد کودک شما بگذاریم. ما با استفاده از ارزیابی های شناختی (توجه، تمرکز، حافظه) و همچنین نقشه برداری مغز می توانیم تشخیص دقیقی از اختلال کودک شما داشته باشیم.

3. تغییرات مثبت 

ما به فرزند شما کمک می‌کنیم تا استراتژی‌های تغییر معنادار و مؤثر را اعمال کند. این فرآیند با آموزش روانی رشدی هم برای والدین و هم برای فرزندان آغاز خواهد شد. پس از آموزش صحیح، بر تبدیل عادات منفی به عادات مولد و مثبت با به کارگیری تکنیک‌های مرتبط با حل مسئله، مهارت‌های مقابله، ابراز انطباق احساسات، شفقت به خود و آگاهی بدون قضاوت از خود و دیگران تمرکز می‌کنیم.

4. برنامه ای برای بهبود پایدار

اگر تمام پیشرفت ها پس از پایان جلسه از بین برود، چه فایده ای دارد؟ ما با استفاده از فناوری های عصبی مانند نوروفیدبک و تحریک مغز در مدارهای عصبی تغییرات پایدار و مثبتی ایجاد می کنیم. هدف ما از خدمات کودک درمانی همیشه ترویج تغییرات پایدار و عادات مثبت مقابله با استرس، اضطراب اجتماعی، فشار همسالان، شک، ترس و افسردگی است.

به خاطر داشته باشید، این طبیعی است که از درخواست کمک برای رفتار کودک خود احساس نگرانی کنید. اگر مطمئن نیستید که آیا روانپزشک کودک در شیراز برای فرزندتان مناسب است یا خیر، لطفاً با ما تماس بگیرید تا یک مشاوره رایگان داشته باشید.

ما به هر کسی که احساس می‌کند فرزندش به کمک درمانی نیاز دارد، مشاوره ارائه می‌کنیم. برای تعیین وقت قبلی هم اکنون تماس بگیرید: 07191300367 – 09172030360

برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید

 

برای گرفتن نوبت تماس بگیرید